Poweryoga

Een krachtige en dynamische yoga waarin we werken aan je kracht, concentratie en lenigheid. Iedere maand een ander thema waardoor alle spiergroepen aan bod komen en je lichaam opnieuw geprikkeld wordt. Een échte work-out. Na deze uitdagende inspanning volgt altijd een meditatie waarin je leert om volledig te ontspannen.

Poweryoga lesrooster

Yin Yoga

Rustige yogavorm. Bij deze yoga worden eenvoudige maar doeltreffende houdingen aangehouden voor 3 tot 5 minuten, opbouwend naar soms wel 10 minuten. De werking dringt diep door tot het bindweefsel en werkt herstellend  bij allerlei blessures. Ook geschikt voor zwangere vrouwen. Dé yoga van dit moment in de U.S.A en UK. Geschikt voor alle leeftijden.

Yin Yoga Lesrooster

Pilates

Oefeningen die je romp- en bilspieren versterken, je zogenaamde “krachtcentrum”. Door middel van de juiste ademhalingstechniek en goede beheersing van de romp ondersteun je de oefeningen die je sterk en flexibel maken. Pilates is een geweldige manier om je rug-en knieklachten aan te pakken en je houding te verbeteren.

Pilates Lesrooster

Slow Flow Yoga

Een rustige (slow) maar actieve yogastijl waarbij de houdingen  verbonden worden in een aantal vloeiende bewegingen (flow) op het ritme van je ademhaling. Er worden dezelfde houdingen gebruikt als in mijn poweryogalessen maar op een zachtere en rustigere manier. Voor de pilates- en yinyogaliefhebbers die mijn poweryogalessen nog te zwaar vinden is dit een ideale manier om kennis te maken met een wat dynamischere vorm van bewegen. De Slow Flow Yoga les wordt gegeven door Eva van Gulick.

Slow Flow Yoga lesrooster

Vin Yin

Een les waarbij Vinyasa Flow yoga wordt gecombineerd met Yin yoga. We beginnen met Vinyasa Flow, een vorm van yoga waarbij we van de ene pose naar de volgende door vloeien zonder tussendoor te stoppen. We geven meer verdieping aan de houdingen en eindigen de les met een half uur Yin yoga waarbij we in een traag tempo eenvoudige maar doeltreffende houdingen aangehouden voor 3 tot 5 minuten.

Vin Yin Lesrooster

Hata Yoga

Een meer statische vorm van yoga. Hatha yoga is oorspronkelijk de basis van de meeste andere yogastijlen en heeft als doel om meer controle te krijgen over ons fysieke lichaam. Dit bereiken we door een houding 30 seconden tot maximaal 1 minuut standvastig en op een comfortabele manier vast te houden.

Deze vorm van yoga richt zich op het stimuleren en gezond houden van de interne organen en het endocriene systeem. Maar geeft ons daarnaast ook meer kracht, flexibiliteit en kan zorgen voor meer concentratie. Ook zullen we ademhalingsoefeningen doen om meer controle te krijgen over de ademhaling en hiermee onze geest. De verschillende rustmomenten tussen de houdingen in en het langere rustmoment (Shavasana) zorgen voor een diepe ontspanning. Deze les wordt gegeven door Mattanja Nottrot.

Hata Yoga Lesrooster

Privéles/yogatherapie

Heb je totaal geen yogaervaring? Dan is een privéles een goede manier om kennis te maken met YOGA&CO.

Ook wanneer je even niet lekker in je vel zit en/of als je je meer op je gemak voelt bij een één-op-éénles is dit geen enkel probleem Tijdens een privéles is er alle aandacht voor jouw specifieke situatie. Eventuele klachten kunnen in alle rust besproken worden en ik kan je oefeningen/houdingen leren die jouw klachten verlichten. Een privéles van 60 minuten kost €50,-.

Of geef iemand eens een privéles cadeau! Wil je meer informatie, neem dan contact op via het contactformulier.